woensdag 18 maart 2009

Workshop blog-blog

Internet is leuk, niet meer weg te denken en effectief in te zetten in het onderwijs. Groep 8 van BS De Zuidwester heeft daarom van Bibliotheek Midden-Brabant een workshop blog maken gehad. Voor de leerlingen aan de slag gingen, is een klassengesprek gevoerd over internet, profielen, e.d. Hiermee zet de werkgroep V&E van BS aKWAmarijn in op mediawijsheid.
De kinderen hebben vandaag geproefd van bloggen. (Zie blogs leerlingen links onder het BTC -logo.)

Reacties leerlingen: 'Gaaf! Kan ik ook plaatjes en filmpjes toevoegen? Hoe moet dat? ; Leuk, ik ga schrijven over wat we hebben gedaan met techniek. ; 'Maar als de workshop straks klaar is, wie moet ik dan vragen hoe ik het moet doen?'

Reacties leerkachten: 'Ik wil wel een boek uit de bibliotheek over bloggen. Ik wil het zelf ook leren.' ; 'Dit moet zeker een vervolg krijgen!'

Conclusie: zinvol - leuk - leerzaam!

Vlaamse collega's die in verband met een uitwisselingsproject deze week op de Zuidwester meekijken, boden spontaan hulp aan de leerlingen van groep 8. Enkele leerkachten van de Zuidwester hebben op hun beurt ook een kijkje genomen op een Vlaamse basisschool.



Check out this SlideShare Presentation:

Geen opmerkingen: